Thursday, March 13, 2008

spm result 2007 is out today

pergh, cam gempak gila. br je lepas tgk espn (sportscenter), tukar channel 103-berita dak² spm dapat result. ada seorang laki ni dr kedah (azali azlan) dapat 20A1(!) 1A2 (kalo x silap) sekaligus membuat rekod baru; yg amalina dlu tu 17A1 je ek. again, 20A1!!! tabik aa wa ckp lu..2x ganda dr zaman aku amek spm dlu jumlah subjek dia. dasyat dan syabas. lalu apakah relevannya amek subjek sebanyak itu? (dlu dgr mcm nak dihadkan bil. max subjek so mmg ultimate si amalina tu la yg top rank tp sorry la ye..) aku xtau detail subjek ape² yg dak ni amek, tp for sure ade bm, bi, pi, m3 teras, m3+, lelain mb kimia, biologi, fizik, sains rumahtangga etc. sekali lagi, aku x sure ape relevan amek subjek bnyk² ni selain membuktikan dia mmg bijak pandai (aku bukan jeles ek). . "ala spm je pun..." betul, result spm x menjanjikan apa² pun. it just a beginning. dlm 3-4 tahun ni yg aku nampak, sape yg cemerlang spm jd duta/model iklan pensil 2b yg aku tgk time kartun shin chan, doraemon etc. harapnya dia (dll jugak) akan terus berjaya dan menjadi anak malaysia yg berjasa. apapun tahniah!

check point 1


~3 am: syukur, tiada yg pelik² berkeliaran (kalo x, sudah tentu lari bertempiaran)

aritu aku blk bagan serai. 8/3/08. tgh mlm, sume org dok sibuk kira undi PRU-12, yg kaki bola meratapi kekahan man utd (sungguh tidak adil ref itu) dan juga chelsea (haha pdn muka jgk). spatutnya time tu ramai la rakan² aku yg lain blk (kalo rasa b'tanggungjawab pd tanah air, hehe). tp yg sempat aku jumpa si farid, aen dan ijan. cam bese port kat peroz. pagi² lg aku kene mkn mee rebus sbab roti canai sold out. aku ingt nk p penang jgk tp cam penat jek, smpai pt buntar je. selesai itu, ini, selebihnya aku melepak kat umah. mmg sgt best blk bagan serai ni. aku merasai hidup tanpa tekanan. hehe. tp kalo lelama sgt pun statik la kan.

seblum sampai nilai, aku kat KL tgk 10,000 bc. uh, cerita in biasa² shj. xde apa yg baru. mendatar je plotnya. yg penting aku isi perut aku dgn big mac dlm gsc, mamat seblah hangin jek..lapar la dol.

kini aku kembali @enstek, menghabiskan hari² yg ada. pg ni ada game epl (actually BPL skang sbab barclay sponsor, tp aku lg suka guna epl) bukan man utd main. pastu ade gak live uefa cup, 2nd leg everton (0)-fiorentina (2). cam layan jgk sambil mkn roti telur. hah! ayoh

Friday, March 7, 2008

happy woman's day

beside general election, tomorrow is a woman's day. to my surprise, all the russian in my lab celebrate it; bringing cake, fruits, drink and even flowers! (siap ckp this is not bcoz of election aa, hek eleh). well, the cake was bought from secret recipe; so naturally u'll have high expectation rite. but then, the-choc-berry taste doesnt work well on me. this is the 2nd time they brought it! so plz take note k ;p (like i care!)


anyway, happy woman's day to all woman in the whole world

is it a joke or what




esok ramai² rakyat malaysia yg berdaftar akan mengundi (undi pos dah selesai). dlm frenster bnyk sgt dok pos buletin yg berkaitan PRU. boring² aku folo 1 link -> check nama dan tempat mengundi. dr list no ic yg ada, aku copy-paste, dpt result spt tertera di atas. takjub jugak seketika aku...biar benar, ade (hidup) lg ke org lahir tahun 1880, 1900? pastu, yg aku phm selama ni, warganegara m'sia jantina LELAKI no. ic akan berakhir dgn angka ganjil dan PEREMPUAN angka genap. sebaliknya berlaku kpd penama NORAINI B ABU SAMAD di atas. mungkin jugak nama seorang lelaki, tetapi pada bahagian jantina tertera 'P'. hmm? database spr tersilap kot. mungkin juga bg tahun sepatutnya ialah 1980 dsb. atau barangkali, ada hackers yg hebat dan komited, dia hack webpage spr, ganggu sistem database, tu yg kucar-kacir. mungkin. tp bahaya kan? apa²pun sila lihat/nilai sesuatu perkara itu dari pelbagai sudut/prespektif. jgn terlalu obses. selamat mengundi

Thursday, March 6, 2008

kemarahanku

gelap dan silau. kalo tidak, aku dah tgk n ingat no plat kete yg SANGAT kurang asam (dan paparkan di sini). pepagi buta buat hal. on my way to work (dh nak sampai pun), kelihatan kenderaan bederet2 di arah bertentangan (kiri kanan jln ialah ladang kelapa sawit). diketuai sebuah lori, blakang2 kereta dan motor. tup-tup tah gila ape keluar sebuah kete (rerasa aku waja) dlm jarak lingkungan 5 meter (kelajuan 110km/j?). nasib baik aku elak tp x terbabas. pagi2 dah buat aku sumpah seranah, pantang tul aku. ish!

aku tau rakyat malaysia x suka bg signal (berjimat kot) tp yg jakinya, kalo bg signal kiri, pastu dia masuk kanan(!). x berbulu kah anda?

betul la kot kata2 yg aku ingt, rakyat malaysia mmg suka buat org lain yg tolong pikir utk dia bila memandu...hampeh

Wednesday, March 5, 2008

me the cyborg



movie that i called a movie

menarik. thats for vantage point. really make my day. with only rm6 i fully enjoy my movie-day. its a good movie for those interested in thriller-drama-action pack in one package. if u dont watch this movie yet, put it in must-watch 2008. hehe. i supposed the story line quite cliche (us president is damn too nice) but the way the director brings it to audience works so well. best. 4.5* for this movie.

after movie; a thing i dont do for a looong time. playing an arcade game!



last time i really into it i think it was back in 1997-2008, most memorable @komtar, penang (skang dah xde pun). sungei wang pun ok just its not my territory. hehe. guys (girls ade ke? sket2 la) normally enjoy playing arcade game like street fighter (soo old school), taken and KOF. but for me as a football zealous, scoring n winning are my thing. so yesterday i went for this virtua soccer (version bape x sure). the best part is u get ur sparring partner. mine, cam dak skola je lg, but before that he defeated one indian uncle. so then my turn. after one match, i lost (only because its penalty kick). ~lepas tu x bagi chance dah..my team-france

muafakat sebelum game

x puas ati dia neh. bape x dia insert token (n change team dr brazil, holland, cameroon etc). but after 3 straight win (score line xyah cite la kn), i get bored (n hungry). x fokus. klh penalti lagik. hmm..after lunch before i go back, seround lg. kalah skali n menang skali dgn dak cina. then balik.


thierry henry sblom melakukan jaringan cantik

so kpd sesape yg rerasa terer, bole la try dgn sy. tp before april la. hehe

Sunday, March 2, 2008

footballer i admire






bole fast forward x

well im talking bout this coming general election...sebetulnya, aku dah naik melugai. know what melugai is? aku muak kerana baik siaran tv, radio mahupun media cetak asyik² kempen (1 pihak je), tu blom kira kat jln² pekan, lebuhraya, papan iklan etc...cuba la jadik mcm persaingan telco² yg ada kat malaysia ni. baru la kompetetif (serta kreatif). xde la aku kata barisan pembangkang, barisan alternatif, barisan rakyat @whatever it is bagus mane..sbab portfolio mereka² ini sukar dinilai. paklah kata, jgn bereskperimen..tah la, malaysia ni dah sebati sgt kot dgn 1barisan je yg memerintah. ramai² la mengundi (kalo dpt cuti). makcik aku pernah berkata, kalo sokong yg dok ada ok, yg opposition pun ok, cuma kalo yg tengah² baik kerat kepala (camtu la yg aku ingat). kejam ek? renung²kan lah..

*tp tlg la cpt sket ye so then i can continue my normal life. tq

Saturday, March 1, 2008

my stay in miri

walla! from my visit to miri, already get a glimpse of borneo. hehe. ya i went there to visit hartini aka a very good miri tourist guider. no kidding :)

ya mari kita mulakan...

menikmati hotdog 1901 (book online n save 10%). the taste is ok-ok je, just because it has DIY element, i like. mayonis yg melimpah ruah.

then around 6.15pm, my arrival early ~20mins. cam biasa, ala² tourist snap lg (courtesy of nokia5300 je). sekadar mengikut formaliti di airport, tunggu beg lalala, pastu baru teringat yg aku ni dahaga x minum lg..apa lagi, cari la air. lantas, ade sejenis air minuman ini menarik perhatianku...



as far as i can remembered, gardenia is a brand of "sungguh enak dimakan begitu saja" food product. then i just bought it la to taste it. warnanya masih seperti soda, baunya masih seperti soda, malah rasanya seperti soda...apakah dia?

in front of tropical inn, suasana nyaman di awal hari

dipendekkan citer, mmg best la dok sana (for 3 days). esp the foods. MEMANG TERBAIK. i cant forget nasik lelapan (bau belacan melekat smpai KL), mee jawa etc. lg best..masyarakat kat sana menggemari chicken wing!! aku pun suka! sarapan dgn chicken wing relax jek..hehe

the expensive steak i ever ate (so far), lepas mkn ade rasa kelakar (note: nothing to do with the taste)

the best thing i brought back from miri, credit to miss hartini again :) (p/s: jgn lupa beli raket squash)

pastu ade 1 lg..time shopping² for souvenir, ade 1 lg perkara menarik. biasa²nya sekadar beli "barang wajib" je. kemudian aku jumpa neh;


autobot, transform! kuk kek kuk kek...

ha...kagum x? kagum x?

bnyk la nak citer, tp kesuntukan masa (u can go to harteeny.blogspot.com for other version), overall mmg berbaloi pemergian ke miri. the place obviously not like KL. but heck, y u need KL if u have piasau, baram, krokop etc? ;p also got sugar bun n DPS what!

kalo, rajin cont lg, anyway thanx a lot hartini. i will come again to miri without any hesitation!