Thursday, March 13, 2008

spm result 2007 is out today

pergh, cam gempak gila. br je lepas tgk espn (sportscenter), tukar channel 103-berita dak² spm dapat result. ada seorang laki ni dr kedah (azali azlan) dapat 20A1(!) 1A2 (kalo x silap) sekaligus membuat rekod baru; yg amalina dlu tu 17A1 je ek. again, 20A1!!! tabik aa wa ckp lu..2x ganda dr zaman aku amek spm dlu jumlah subjek dia. dasyat dan syabas. lalu apakah relevannya amek subjek sebanyak itu? (dlu dgr mcm nak dihadkan bil. max subjek so mmg ultimate si amalina tu la yg top rank tp sorry la ye..) aku xtau detail subjek ape² yg dak ni amek, tp for sure ade bm, bi, pi, m3 teras, m3+, lelain mb kimia, biologi, fizik, sains rumahtangga etc. sekali lagi, aku x sure ape relevan amek subjek bnyk² ni selain membuktikan dia mmg bijak pandai (aku bukan jeles ek). . "ala spm je pun..." betul, result spm x menjanjikan apa² pun. it just a beginning. dlm 3-4 tahun ni yg aku nampak, sape yg cemerlang spm jd duta/model iklan pensil 2b yg aku tgk time kartun shin chan, doraemon etc. harapnya dia (dll jugak) akan terus berjaya dan menjadi anak malaysia yg berjasa. apapun tahniah!

No comments: